En saga

Hej igen!

Jag har beslutat mig för att dela med mig av en kär saga jag skrivit under mina resor. Jag har rest en del, så ni vet. Mestadels runt omkring Beringsund. Det var då jag fick inspiration till denna skröna:
Det var en gång en man som hette Pilsner-Jack. Han bodde i en ort kallad Valahalla. Den låg långt bort. En dag var PJ ute med sin bror Gurlang och plocka vildsvin inför vårens skörd. På akademin i byn skulle det hållas en sorgefest för de uteslutna studenterna som ej klarat sig. PJ fick inte vara med, fast han ville. Därför kom han på en lömsk plan. Han skulle smyga in förklädd till buske och stjäla all pilsner samt tillhörande korv inför festen.

En sen natt cirka klockan ett på dagen skred han till verket. Verket var verkligen utomordentligt, det var till och med exeptionellt, om PJ fick välja. 

Tyst smög han in genom skolans matsalsingång, där mat-tanterna mutades med cigaretter och löften och njutbar framtid. Silvertejp fick brukas då det kom till kocken. Dock glömde han en sak, kocken var väldigt stark efter att ha vevat med sleven i skolans soppa och hackat lök sedan sju års ålder. För stunden lät sig dock kocken tyglas.

Efter denna strapats var PJ framme vid sitt mål. Så snabbt han bara kunde stoppade han på sig all pilsner och korv han hittade och skyndade sig ut. 

Men! Då hördes en smäll och sedan en till smäll, efterföljt av två eller tre till. Det var kocken som hade brutit sig loss. Han traskade fram till PJ och tog honom i ett fast tag. Hoppet var ute för PJs plan, och även PJ själv. 

Följande händelser är för hemska att beskriva, men här kommer de.

Kocken bar PJ med raska tag fram till grytan och gjorde sjömansbiff på honom.

Sorgefesten blev en succé och kocken fick beröm för sin sjömansbiff han gjort. Ingen frågade varför den smakade kläder, och alla åt lyckligt. En lyckad dag för akademin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0